i'm HAPPY but deeply i'm HURTS !


KU SANGKA PANAS SAMPAI KE PETANG RUPANYA HUJAN DITENGAH HARI.

btw,, sempat juak ku mok molah lawak sebelum aku mok berjiwa JIWANG.
jangan heran k ?
mood aku SEMUA dalam SATU bah masa tok.
aku sikpat nak susun ayat-ayat aku ngan teratur.
huhu. haha. hihi. hehe. hoho.
=.=

takorang mesti nangga aku HAPPY kan ??
aok, memang aku happy sebab aku ada :
1)new life
2)new me
3)new begun.

aku dah sik hidup dalam dunia KEGELAPAN sebelum tok. kinek aku dapat rasa dunia aku ada TERANG cikit mun mok compare dengan before tok. Adoh ! Adoh ! SORRY,, ayat aku KACUKAN. melayu + iban + english. aku pakei 3 bahasa sekaligus dalam blog ku. ahahaha. mun sik faham buat-buat faham jak la, k ??

okay, balit pada kesah hidup ku tek. dalam aku happy ada juak aku SAD bah actually.
aku sedih bila aku TERINGAT kisah LEPAS a.k.a PAST aku. entahlah. aku nang sik mok ingat lalu benda lalu ya TAPI kadang-kadang benda lalu ya MENGHANTUI fikiran aku.
seolah-olah benda lalu ya MIMPI NGERI dalam tido aku. semakin aku cuba lupakan benda ya semakin benda ya datang dekat agak aku. WHY ?? may I know WHY ??


-ALMOST 4 YEARS-
satu jangka masa yang agak PANJANG. terlalu banyak masa dan hari dah aku bazir selama 4 tahun ya. baru kinektok aku REALIZE aku dah mengSIA-SIA kan hidup aku camya jak dengan *manusia* ya... aku langsung sik sangka !
something that i NEVER EXPECT happened.

rupa-rupanya he's DUMPED me almost 4 years tok.
WTF ?! WTH ?!
kenak aku bena-bena BODOH bah ?? kenak aku langusng sik tauk apa nya polah belakang aku. sedangkan aku selalu berusaha mencarik semua salah nya. aku tauk, aku nang dapat rasa ada SOMETHING WRONG sedang berlaku tanpa pengetahuan aku. cuma aku sikpat DETECT apa benda ya. hari demi hari, bulan demi bulan, tahun demi tahun aku selalu berharap nya berubah tapi aku sedih bila nya memang sik penah mok berubah. siapa aku pada nya almost 4 years tok ?? penahkah nya anggap aku AS LOVED ONES nya ?? or what ?? or else ??

aku teringin mok tauk sine KEDUDUKAN aku dalam hidup nya selama tok. mun bena nya sayang aku kenak aku sik penah rasa diSAYANG oleh nya bah ?? kenak aku rasa aku lebih disayang oleh orang lain dari disayang oleh nya.
adoiii,, mula sedih dah aku. aku rasa mok nangis jak tapi aik mata aku nang sikpat keluar. dah terlalu banyak aku nangis untuk nya. aku sik mok nangis untuk nya gik.

nya nuduh aku sik CARE dengan nya, benaka ?? nya nuduh aku curang dengan nya, benakah ?? mun semua ya bena sapa lah yang salah ?? aku ka ?? nya yang salah bah.
sebab nya lah yang NGAJA aku jadi camya. so boy, PLEASE DON'T PUT THE BLAME ON ME dalam segalanya, k. aku just menuntut hak aku jak bah.
hmm,, hak apakah ya ?? aku pun sik tauk hak apa. *HAHA*

lupakan pasal jak pasal HAK entah APA-APA ya..


**22 MARCH 2010**
2 hari lepas aku dapat tauk semua cerita tentang nya. aku dapat tauk apa nya polah belakang aku lamak-lamak tok. ya Tuhan,, lemah rasa nyawa ku bila ku dapat tauk cerita ya. apa yang aku sangka-sangka lamak tok nang BENA terjadi. nang bena nya ada ompuan lain.
SYUKUR !
aku dah dapat jawapan kepada persoalan aku selama tok.

sikit pun aku sik rasa tekejut bila aku dapat tauk tentang hal ya CUMA aku rasa TERKILAN. rasa terkilan kenak nya sanggup molah aku camya ??
mun nya dah sik mok dengan aku gik kenak sik dari dolok nya putuskan hubungan mek 2 ?? kenak nya mok juak buang masa selama 4 tahun ya stay dengan aku ??
sedangkan nya tauk aku JAIK dengan nya. (bak kata nya aku tok jaik dengan nya tapi sik tauk lah bena sik...)
sik dapat aku jawab soalan ya. hanya NYA dapat jawab soalan aku ya.

phewitttt !
paling STEADY lah nak bila aku dapat tauk nya suka dengan DUA orang SEKAZEN sekaligus.

laki jenis apa ya yang suka dua-dua sekaligus ?? perlukah nya mok dua-dua sekali ?? nak kah kecewa orang klak mun orang tauk. nya tok nang suka molah hati ompuan LULUH eh. camne ndak ka cara mok NGAJA nya tok supaya nya INSAF owh ??
so far aku sikda masalah dengan 2 orang ompuan ya. aku sik nyalah 2 ompuan ya. bukan salah nya 2 bah.
LAKI ya mok salah sebab nya TAMAK !
dalam ku marah, benci dengan sakit hati ada LUCU jauk bah.
yang lucu nya nak sebab sampei kinektok LAKI ia sik berani mok jawab semua kata-kata aku.
so ANTAP you molah MISTAKES boy. mun kau sik salah kau sik kan TAKUT. kan ?? kan ??

nasib aku sik kesah gilak semua ya. mun ku kesah siap kau kenak ku SEPAK TERAJANG oleh aku.


kau perlu berSYUKUR.
bersyukur sebab aku melepas kau dengan tenang. aku malaslah mok kepo-kepo, kecoh-kecoh. kita dah besa bah. dah pandei fikir. bak kata lagu Fergie *BIG GIRLS DON'T CRY*.
so kinek aku tauk kau tengah BAHAGIA. sik perlu kau mok main tapok-tapok gik, k.
walaupun jarak kau dengan aku jauh 1000 MILE bak kata orang omputeh tapi aku tetap tauk apa kau polah. so DON'T you WORRY there.

aku doa semoga kau berbahagia selalu. mun kau dah mok molah HARI BAHAGIA jangan kau lupa JEMPUT aku, k. (akan aku embak muka sik malu datang..)

-lastly-
FOR YOUR INFOMATION :
aku pun dah ada life baru kinek. aku pun bahagia seperti mana kau bahagia.
now, WE BOTH FAIR.

kita jangan sik puas hati dengan satu sama lain lah, k.
sebab BAHAGIA itu milik KITA.
(:
sikit pun aku sik sedih dengan apa yang jadi.
aku rasa BEST gik ada. sik tauk lah kenak. kali aku nang bena-bena dah sikda perasaan gik kot atau aku nang suka benda tok terjadi.

entah la.. hanya orang ATAS jak tauk kenapa dan mengapa. kita Redha jak la aarr.
Life comes and goes.
I Let You Go.




I know JESUS is FAIR.
GOD, i'm LOST. please SAVE me.
-withlovejen-







0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.